×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

حجت‌الاسلام والمسلمین استاد سید محمدتقی غروی گفت: عظمت حضرت زهرا(س) به حدی است که دشمنان او نیز به عظمت حضرت اعتراف کرده اند.


حجت الاسلام والمسلمین استاد سید محمدتقی غروی اقرار دشمنان به عظمت حضرت زهرا(س)/گشایش مشکلات با توسل به حضرتبه گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا / عترت : حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدتقی غروی از اساتید حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله سید محمدرضا غروی، ظهر امروز یکشنبه ۲۸ دی ماه در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مسجد گلشن برگزار شد، با اشاره به روایت سفینه گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «إِنَّمَا مَثَلُ أَهْلِ بَیتِی فِیکُمْ کَمَثَلِ سَفِینَهِ نُوحٍ، مَنْ دَخَلَهَا نَجَی، وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا غَرِقَ»، مَثل اهل بیت من، مانند کشتی نوح (ع) است.

وی ادامه داد: این دنیا مانند یک دریای عمیق است که کوسه و نهنگ هم دارد و این کشتی نجات، حضرت زهرا (س) و اهل بیت (ع) هستند، که هر کس سوار این کشتی شد، نجات یافته است. ان شاءالله حضرت زهرا (س) دست همه ما را بگیرد و نجات یابیم.

اقرار دشمنان به مقام و عظمت حضرت زهرا(س)

این استاد حوزوی با اشاره به عظمت حضرت زهرا(س) در نزد دشمنان اهل بیت(ع) اظهار کرد: عظمت حضرت زهرا (س) به حدی است که علما و مراجع معظم تقلید در عزای فاطمیه با پای برهنه شرکت می‌کنند، که این سری دارد. اما دشمنان نیز به این عظمت معترف هستند تا جایی که حتی بنی امیه هم درباره حضرت زهرا (س) جملاتی را گفته‌اند، از جمله عمر بن عبدالعزیز که از خلفای بنی امیه است، گفته است: زهرا (س) نفرین کرده است و غضب زهرا(س) غضب خدا است، این بود که فدک را به امام باقر(ع) برگرداند.

وی افزود: جایگاه حضرت زهرا(س) جایگاه عجیبی است تا حدی که هارون و تمام خلفا نسبت به حضرت زهرا (س) نرمش نشان می‌دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نگران بعد از مرگ خود بود که نمیخواستند کسی بدن و ماهیت ایشان را در روز تشییع ببینند، گفت: حضرت نگران بعد از فوت خویش بودند در صورتی که چیزی از حضرت نمانده بود و یک هاله‌ای بود، آن وقت تشییع کنندگان حضرت هم مردم کوچه و بازار نبودند، بلکه هفت نفر از اصحاب بودند ولی حضرت نمی خواستند ماهیت بدن ایشان را کسی ببیند.

وی اظهار کرد: اسما می‌گوید وقتی گفتم در حبشه تابوت طوری ساخته شده که حجم بدن دیده نمیشود، دیدم حضرت بعد از مدت‌ها خیلی خوشحال شدند.

اهمیت تربیت فاطمی فرزندان

این استاد حوزوی با اشاره به اهمیت تربیت فرزند در سیره تربیتی حضرت زهرا(س) گفت: امروز کانون خانواده‌ در اروپا در حال متلاشی شدن است و دشمن نیز روی کشورهای اسلامی انگشت گذاشته‌اند که آن‌ها نیز بنیان خانواده نداشته باشند. برای همین اهل بیت(ع) توصیه به امر به معروف و نهی به منکر و تربیت صحیح فرزند نموده اند.

وی تصریح کرد: در مکتب اهل بیت(ع) تربیت فرزند اهمیت زیادی دارد که بچه خوب تربیت شود، اما دشمن این نوع تربیت را نمی خواهد و می خواهد مثل خودشان کانون خانواده در کشورهای اسلامی نیز متلاشی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی با اشاره به دقت حضرت زهرا(س) در تربیت فرزند افزود: حضرت زهرا(س) وقتی امام حسن(ع) از مجلس پیامبر(ص) بر می‌گشت، یک صندلی برای امام حسن(ع) می‌گذاشت و می‌فرمود روی این صندلی بنشین و هر چه پیامبر(ص) گفته است را بیان کن! و امام حسن(ع) نیز همه چیز را بیان می‌کرد و حضرت زهرا(س) هم دقیق و با دقت گوش می‌داد که امام حسن(ع) چه شنیده است و چه یاد گرفته است؛ تا این حد حضرت در تربیت فرزندان دقت داشتند.

این استاد حوزوی تاکید کرد: شما پیروان فاطمی نیز باید اینگونه حواستان به تربیت بچه‌هایتان باشید، این فرزندان شما باقیات صالحات شما هستند و مراقب باشید آن‌ها را برای تربیت نزد چه کسی می‌فرستید و چه چیزی یاد آنها می دهد. بدانید وقتی بمیرید و پرونده‌ها بسته شود این فرزندان شما باقیات صالحات شما خواهند بود.

وی افزود: حضرت زهرا (س) در کوچه به خاطر من و شما سیلی خورده است، پس نگذارید دشمن بنیان خانواده‌های شیعه را از بین ببرد.

گریه های شبانه روزی فاطمه(ع) برای دفاع از ولایت

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی با اشاره به علت گریه های شبانه روزی حضرت زهرا(س) گفت: اصلا چرا حضرت این همه ناله می‌زد؟ در بیت الاحزان چه کرد که روز و شب گریه می‌کرد؟ ایشان گفت چون مصیبت عظیم است و برای من نیست، برای این که اسدالله و امیر کائنات حضرت امیرالمؤمنین(ع) را در خانه نشین کردند و به اندازه هستی به علی(ع) ستم کردند و خودشان بیراهه رفتند.

وی ادامه داد: این گریه های حضرت زهرا(س) به خاطر بیراهه رفتن امت بود و حضرت از گمراه شدن و بیراهه شدن امت نگران و ناراحت بود. اینقدر مطلب عظیم بود که ابوبکر موقع مرگ گفته بود کاش دستور نمیدادم که خانه زهرا (س) را آتش بزنند. بنابراین آیه تطهیر در‌ شأن اهل بیت(ع) نازل شده است و دیگران بیراهه رفتند. حالا این زهرا (س)، مادر ائمه (ع) و دختر پیغمبر (ص) است و خانه‌اش را آتش می زنند و در کوچه هم او را کتک می‌زنند.

مسلمان شدن خانواده ای آلمانی با مشاهده کرامتی از حضرت زهرا(س)

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی با اشاره به ماجرای مسلمان شدن خانواده ای آلمانی بعد از توسل به حضرت زهرا(س) گفت: حدود ۶۰ – ۷۰ سال پیش، مرحوم آیت الله سید محمد هادی میلانی یک روز دید چند نفر از آلمان آمده‌اند و با ایشان کار دارند و میخواهند شیعه شوند! آنها یک مترجم هم همراه آورده بودند که مترجم برای ایشان گفت که این خانواده در ماشین بودند که حادثه‌ای برای آن‌ها پیش آمد و دختر این خانواده‌ در این حادثه به شدت دنده‌های پهلوی او شکست و نخاعش نیز بهم ریخت، و درد به حدی بود که حتی وقتی نفس می‌کشید، این نفس کشید او مثل جان دادن برایش بود و خیلی زجر می‌کشید.

وی ادامه داد: در خانه آن‌ها یک خدمتکاری بود که او سیده و از اولاد فاطمه زهرا (س) بود، که آن‌ها به او بی‌بی می‌گفتند؛ این خادم وقتی شدت درد این دختر خانم را می‌بیند، می‌گوید من از اولاد فاطمه(س) هستم و وقتی ما به مشکلی روبرو می‌شویم، به ما گفته‌اند به حضرت زهرا(س) متوسل شوید و نماز استغاثه حضرت زهرا(س) را بخوانید و بعد از نماز پیشانی بر مهر بگذارید و بگویید:«یا مَوْلاتى فاطِمَهُ اَغیثینى»؛ یعنی زهرا جان به داد ما برس که کارد به استخوان رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی افزود: این دختر خانم اینگونه به حضرت زهرا(س) متوسل شد و این بی بی خانم نیز داشت برای او دعا می کرد، که یک مرتبه صدای شیون شنیدم پدر و مادر آمدند و گفتند به دختر چه شده است و آن دختر گفت همان خانمی که بی بی گفت نامش را ببرم و به او متوسل شوم آمد و مرا شفا داد. ازش پرسیدم خانم شما کی هستید؟ فرمود تو چه کسی را صدای زدی؟ و من گفتم: فاطمه(س) که ایشان فرمود: منم فاطمه(س). و حالا ما از آلمان آمده‌ایم مشهد نزد شما تا شیعه شویم و بعد هم به زیارت امام رضا (ع) برویم.

اهمیت توسل به حضرت در گرفتاری ها

این استاد حوزوی افزود: مرحوم آیت الله سید یحیی یزدی نیز با همین توسل به حضرت زهرا (س) از مرگ نجات یافته است. کیفیت این نماز را مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح نقل کرده است که در نقلی ۱۱۰ بار و نقل دیگری ۵۱۰ بار این ذکر را باید بگویید. حالا گرفتارها ببینید که حضرت زهرا(س) همه چیزش را خرج ما کرده است پس نباید شما هم برای حضرت کم بگذارید.

حجت‌الاسلام والمسلمین استاد سید محمدتقی غروی در پایان خطاب با سادات گفت: اما یک نکته هم به سادات عرض کنم که حضرت زهرا(س) به همه بچه سیدها سلام رسانده است، پس سادات باید خیلی مواظب رفتار خود باشند که یک موقع کاری نکنند که عاق حضرت زهرا (س) شوند.

به کوشش: سلطان احمدی

*اختصاصی عترتنا

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

دیگر مطالب سرویس در عترت را اینجا کلیک نموده و بخوانید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.