×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آیت الله العظمی مدرسی با اشاره به شفاعت فاطمی گفت: به هر میزان که سبک زندگی، راه و منش، فکر و عقیده‌ی ما به حضرت زهرا سلام الله علیها نزدیکتر شود، به همان میزان نیز از شفاعت ایشان در آخرت بهره‌مند خواهیم شد و جامعه نیز به رستگاری خواهد رسید.


شفاعت فاطمی در آخرت نتیجه سبک زندگی فاطمی در دنیابه گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا / مراجع معظم تقلید: بنابر نقلی امروز سیزدهم جمادی الاول سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است. از این رو در ادامه گزیده‌ای از سخنرانی های آیت الله العظمی سید محمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در کربلای معلی و مؤلف تفسیر هدایت، درباره شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) از نظرتان می گذرد.

حضرت فاطمه زهرا(س) محور اهل بیت(ع) است. خداوند متعال در حدیث شریف کسا، هنگام ذکر اسامی اهل بیت(ع)، با نام مبارک حضرت فاطمه(س) سخن آغاز می‌کند و این خود دلالت بر مقام شامخ حضرت دارد.

مقام والای حضرت فاطمه(س) در روز قیامت

مقام والای حضرت فاطمه(س)  در روز قیامت بیشتر خود را نشان می دهد. در روز قیامت نام فاطمه به معنی جدا کننده شیعیان خود از آتش دوزخ است، و اینگونه حضرت در قیامت تجلی خواهد نمود. بر اساس آنچه در نص احادیث آمده  آنجا که خداوند حضرت را به بهشت رهنمون می‌کند و ایشان محبینشان را با خود به بهشت برین خواهند بود.

بنابراین اقتدا به بیت فاطمه(س) پیروی کامل از آموزه ها، ارشادات و شناخت سیره نورانی اهل بیت(ع) است. چون که تجلی نور خداوند در بیت فاطمه(س) است.

 

شفاعت فاطمی در آخرت نتیجه سبک زندگی فاطمی در دنیا

به هر میزان که سبک زندگی، راه و منش، فکر و عقیده‌ی ما به حضرت زهرا سلام الله علیها نزدیکتر شود، به همان میزان نیز از شفاعت ایشان در آخرت بهره‌مند خواهیم شد و جامعه نیز به رستگاری خواهد رسید. لذا برای دستیابی به تربیت اسلامی و حقیقی، باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیریم.

باید شخصیت حضرت زهرا(س) محور و الگوی خانواده‌ی مسلمان شود، چرا که اولین جایگاه پرورش شخصیت‌های بزرگ، خانواده است. و باید با پیروی از حضرت زهرا(س) و شناخت سیرت ایشان و عمل کردن مستمر به آن، خانواده‌ی خود را از نور آن حضرت لبریز کنیم.

پایان پیام/.

شبکه‌های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

دیگر مطالب سرویس مراجع معظم تقلید را اینجا کلیک نموده و بخوانید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.