×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

آیت‌الله میردامادی از محققین و مولفین حوزوی شهر تهران در آستانه انتخابات دوم اسفند در گفت‌وگوی اختصاصی با عترتنا به تشریح اهمیت شرکت در انتخابات پرداخت.

اهمیت شرکت در انتخابات/دعای موقع رای دادن آیت الله میردامادی عترتنابه گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا / در محضر علماء: آیت‌الله سید باقر میردامادی نماینده تام الاختیار مرجع عالیقدر تقلید آیت‌الله العظمی نوری همدانی در تهران و از اساتید و مولفین حوزوی صبح جمعه دوم اسفند‌ماه در انتخابات شرکت نمود و رأی خود را به صندوق ۲۵۱۹ تهران مستقر در مسجد امام رضا(ع) انداخت.

آیت‌الله میردامادی بعد از رأی دادن در گفت‌وگوی اختصاصی با عترتنا درباره اهمیت شرکت در انتخابات گفت: انتخابات امسال از انتخابات های بسیار مهم و حساس و حتی سرنوشت ساز برای کشور است، که دشمن نیز به تبلیغات زیاد و ایجاد یأس و ناامیدی در مردم در تبلیغات خود مردم را به عدم حضور پای صندوق های رأی و عدم مشارکت دعوت نموده است، که این اقدام دشمنان انقلاب و اسلام نشان می دهد که این انتخابات دوم اسفند از چه اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: و از طرفی مشکلات داخلی از جمله گرانی که برای مردم عزیز کشورمان پیش آمده است از این وضعیت دشمن سوء استفاده نموده و مردم را دل سرد می نماید که کسی رأی ندهد. بنده حتی شنیدم دشمن مبالغ زیادی پول های کثیف را برای این کار اختصاص داده که مشارکت مردم را در انتخابات کاهش دهد.

این استاد حوزوی افزود: اما امروز از ساعات ابتدایی که بنده در مسجد امام رضا(ع) حضور یافته ام و اکنون چند ساعت از انتخابات می گذرد، شاهد حضور پر شور، گسترده و پررنگ مردم هستم که در همین ساعات اولیه صبح روز جمعه که یک روز تعطیلی نیز هست، مردم عزیز پای صندوق های رأی آمده اند و حضور جوانان در این صف ها جای خوشحالی است که با این اقدام و حضور دشمن را مأیوس نمودند.

مردم پیروز واقعی انتخابات

آیت‌الله میردامادی پیروز قطعی و اصلی انتخابات را مردم دانست و گفت: قطعاً پیروز اصلی و نهایی این انتخابات همین مردم عزیزی هستند که از ساعات اولیه صبح یک روز تعطیل در این صفوف فشرده ایستاده اند تا وفاداری خود را به اسلام، انقلاب، امام راحل و رهبر عزیز، و شهدای عزیز انقلاب خصوصاً شهید عزیزمان سردار سلیمانی ثابت کنند.

وی ادامه داد: این اولین انتخاباتی هست که علمدار جبهه مقاومت آن مجاهد مخلص و شهید، حاج قاسم عزیز در بین ما نیست و این حضور گسترده ما خودش انتقام سخت از به شهادت رساندن این شهید عزیز است.

سه قشر که با رأی دادن ما خوشحال می شوند

آیت‌الله میردامادی با بیان اینکه سه قشر با رأی دادن ما خوشحال می شوند، گفت: شما ملت عزیز با حضور پای صندوق های رأی سه دسته را خوشحال می کنید و حتما این سه دسته شما را دعا خواهند کرد.

خوشحالی روح مطهر امام راحل از حضور مردم در انتخابات

وی ادامه داد: اوّلین کسی که شما با رأی دادن خود او را خوشحال می کنید، روح مطهر حضرت امام خمینی(ره) است. امام عزیزی که برای به پیروزی رسیدن این انقلاب چقدر خون دل خورد، زحمت کشید و مشکلات را تحمل کرد تا امروز این انقلاب و این نظام شیعی به دست ما برسد.

این استاد حوزوی افزود: مردم بدانند که این انقلاب مفت به دست نیامده است. علاوه بر مبارزات قبل از انقلاب و مجاهدات امام راحل و مردم عزیزمان، بعد از انقلاب نیز مورد هجمه های دشمن قرار گرفتیم و شاهد هشت سال جنگ تحمیلی بودیم و دشمن این جنگ را درست کرد که این نظام نتواند پا برجا شود، اما به کوری دشمن امسال وارد چهل ویکمین سال پیروزی انقلاب شده ایم و باید مردم قدر این انقلاب و نظام که متعلق به خود مردم است، را بدانند.

خوشحالی مراجع معظم تقلید و شهدا از حضور ما

آیت‌الله میردامادی حضور مردم در انتخابات را باعث خوشحالی مراجع معظم تقلید دانست و گفت: دسته دومی که از حضور ما در انتخابات خوشحال می شود، مراجع معظم تقلید است. تمام مجتهدین و مراجع معظم تقلید همه برای حضور مردم در انتخابات فتوا و یا پیام دادند که مردم حتما در انتخابات شرکت کنند.

این استاد حوزوی بیان کرد: مراجع معظم تقلید افراد معمولی و عادی جامعه نیستند، بلکه علما وارثان انبیاء و پیامبر اعظم(ص) هستند که در روایتی نیز بیان شده که العلماء ورثه الأنبیاء.

وی خاطر نشان کرد: آیا در این مقطع زمانی ما کسی را بالاتر از وارثان پیامبر(ص) داریم که آن بزرگواران نیز امسال حضور در انتخابات را از ضروریات دیده اند و فتوا و پیام به حضور مردم داده اند. حالا اگر کسی به عمد تخلف کند و پای صندوق رأی نرود، مرتکب سرپیچی از پیام وارثان پیامبر(ص) شده است.

این محقق و مولف حوزوی افزود: دسته سومی که از حضور ما در انتخابات خوشحال می شوند، شهدا هستند. ما از صدر اسلام تا کنون شهدای زیادی را تقدیم نموده ایم که امروز این انقلاب، این دین و اسلام به برکت خون این شهدای عزیز به ما رسیده است.

وی ادامه داد: شهدا از شاهدان روز قیامت هم هستند و اکنون هم شاهد و ناظر رفتار ما هستند و ما پایمال روی خون این عزیزان است و باید کاری کنیم که آنها از ما راضی و خوشنود شوند، و همه شهدا حامی انقلاب و اسلام بودند و ما نیز باید به خاطر شاد شدن روح شهدا حتما در انتخابات شرکت کنیم.

آیت‌الله میردامادی خاطر نشان کرد: ما همین امروز حتی حاضر نیستیم به خاطر انقلاب و اسلام یک سیلی بخوریم، اما شهدا جان خود را تقدیم نمودند. اکثر سن این شهدای عزیز نیز از ۳۰ سال بیشتر نبود که در زمان جنگ همه با جان ودل و ذوق فراوان جهت دفاع از اسلام و انقلاب به جبهه ها رفتند و در جبهه هم که حلوا تقسیم نمی کردند، آنجا تیر بود و گلوله و خیلی از این عزیزان به مقام شهادت رسیدند تا اسلام و قرآن بماند و امروز از ما یک حضور در پای صندوق رأی و یک انتخاب اصلح را می خواهند.

وی بیان کرد: اگر شیطان برخی از شما را گول زد که رأی ندهید، بدانید که این سه قشر امام راحل، مراجع معظم تقلید و شهدا از شما ناراضی خواهند بود و به این زحمات چهل ساله آنها ضربه زده اید و در لشکر دشمن قرار گرفته اید.

لزوم انتخاب افراد صالح و اصلح

آیت‌الله میردامادی با اشاره به اهمیت انتخاب افراد اصلح اظهار کرد: بعد از شرکت و حضور در انتخابات، نکته مهم بعدی آن انتخاب افراد دلسوز، صالح و اصلح است. خیلی ها وعده و وعید داده و تبلیغات نموده اند اما باید دید این افراد آیا دلسوز به نظام و اسلام و قرآن هستند که به آنها رأی داد.

وی تاکید کرد: باید خیلی مراقب باشید یک موقع افراد نابابی را انتخاب نکنید که باعث ضربه زدن به نظام و اسلام شوند و حتی ضربه آنها از دشمن هم بدتر و شدیدتر باشد و شاید اصلا دشمن آنها را برای این روز تربیت نموده و آموزش داده تا با فریب افکار عمومی بتوانند رأی مردم را کسب کنند.

با وجود گرانی و مشکلات اما با صندوق رأی قهر نکنید

آیت‌الله میردامادی با اشاره نمودن به وضعیت گرانی و مشکلات برای مردم اظهار کرد: همه می دانیم کشور در شرایط سختی قرار دارد و مردم در فشار گرانی هستند و مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کرده است، اما با این شرایط نباید با صندوق رأی قهر کنید و دیگران برای شما انتخاب کنند. بلکه با این شرایط باید افراد کاردان و متخصص را انتخاب کنید که بتوانند در این شرایط این مشکلات را حل کنند.

وی ادامه داد: اگر پای صندوق های رأی حاضر نشوید و مشارکت کم باشد، باعث می شود که دشمن شاد شویم و دشمن بگوید تبلیغات ما اثر نمود و ایران را شکست دادیم که الحمدالله این حضور گسترده در این آغاز دقایق ابتدایی انتخابات نشان از یک حماسه دیگر و حتی یک یوم‌الله دیگر است که چشم دشمن را کور خواهد کرد.

موقع رأی دادن این دعا را بگویید

آیت‌الله میردامادی با تاکید بر اینکه با وضو و با نیت خالصانه پای صندوق رأی بروید، گفت: قبل از خروج از منزل برای رفتن پای صندوق های رأی حتما وضو بگیرید و با خلوص نیت و با هدف حمایت از نظام شیعی ایران که تنها کشور شیعی در جهان است پای صندوق رأی حاضر شوید.

وی ادامه داد: نیت باطنی شما این نباشد که حزب من، رفیق من، گروه من، لیست من پیروز شود؛ بلکه با هدف پیروزی و ایجاد اقتدار بیشتر برای نظام شیعی قدم بردارید و رأی دهید و بدانید این کشور تنها کشور شیعی است که مورد عنایت و مورد نظر خاص امام زمان(عج) و اهل بیت(ع) قرار دارد و شما با این نیت قلب مقدس امام زمان(عج) را هم شاد می کنید و به این کارتان رنگ و بوی معنوی و حتی عبادی می دهید.

این استاد حوزوی افزود: وقتی هم پای صندوق رأی آمدید آنجا هم این دعا را بگویید: «بسم الله الرحمن الرحیم توکلت علی الله» و به خدا توکل کنید و بگویید خدایا به امید و توکل به تو رأی می هم، برای اینکه این انقلاب و این کشور شیعی که جهان شیعه چشم به این کشور دوخته حفظ شود.

وی ادامه داد: قبل از انتخاب افراد نیز از خدا درخواست کمک کنید و بگویید خدایا خود آگاه و توانا هستی، به من کمک کن تا بتوانم افراد دلسوز به اسلام را انتخاب کنم که معتقد به خدا و پیامبر(ص) و قرآن باشند و این اوضاع را اصلاح کنند و خاری در چشم دشمن باشند.

آیت‌الله میردامادی در پایان گفت: مردم بدانند که این کشور متعلق به خود مردم است و باید کشور و نظام خود را نگه دارید و از آن حفظ کنید و بدانید که دشمن دل سوز شما نیست و او چشم طمع به منابع غنی و ثروت های نفتی و معدنی ما دارد و اگر مردم سستی کردند، قطعا  اوضاع شما بدتر خواهد شد.

*اختصاصی عترتنا

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

دیگر مطالب سرویس در محضر علماء را اینجا کلیک نموده و بخوانید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.