×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آیت الله مدرسی با هشدار نسبت به انحراف از ارزش های انسانی گفت: این انحراف از ارزش های انسانی سبب از بین رفتن تمدن و پیشرفت بشر خواهد شد.


هشدار آیت الله مدرسی نسبت به خطر انحراف از ارزش‎های انسانی

به گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا / مراجع معظم تقلید: آیت الله العظمی «سید محمد تقی مدرسی» از مراجع معظم تقلید شیعه در سخنرانی هفتگی خود که از دفتر کربلا به صورت پخش تلویزیونی برگزار شد،  انحراف از ارزش‌های انسانی را سبب از بین رفتن تمدن برشمرد و گفت: شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد اگر به سوی خداوند و فطرت پاک خود بازنگردیم، چیزی از پیشرفت و تمدن باقی نخواهد ماند.

وی همچنین اظهار کرد: با یک نگاه درمی‌یابیم که همه‌گیری کرونا چگونه زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داده و خسارت‌های میلیاردی بر اقتصاد کشورها وارد کرده است. و همه این‌ها شمه‌ای از عذاب الهی است که نشانه‌ای برای بازگشت به سوی خدا است. خداوند در آیه ۲۱ سوره سجده می‌فرماید: «وَلَنُذِیقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذَابِ الْأَدْنَىٰ دُونَ الْعَذَابِ الْأَکْبَرِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ؛ و قطعاً غیر از آن عذاب بزرگتر، از عذاب این دنیا [نیز] به آنان مى‌چشانیم، امید که آنها [به خدا] بازگردند.

راه حل بشر برای کنترل کرونا

آیت الله  العظمی مدرسی در ادامه تأکید کرد: راه‌حل‌های بشر برای کنترل کرونا با شکست مواجه شده است، چرا که راه‌حل واقعی نیست. باید انسان به ضعف و ناتوانی خود اعتراف کند و از انحرافات خود توبه کند و به رهنمودهای رهبران الهی که مصلحت بشر را می‌دانند گوش فرا دهد.

این مجتهد عراقی با بیان اینکه بازگشت به سوی خداوند به معنی بازگشت به دستورات و ارزش‌های الهی است که در عدالت، احسان و دوری از فحشا و منکر نمود پیدا می‌کند، گفت: ناهنجاری‌های اخلاقی تمدن غربی که باعث انحراف، فساد و دوری از فطرت پاک می‌شوند، و نیز ناعدالتی‌ها و برخورداری ثروتمندان از واکسن و دارو، باید پایان یابد. که با بازگشت به سوی خدا در تمام زمینه‌های اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی امکان‌پذیر است.

آیت الله العظمی مدرسی در خاتمه از خداوند متعال خواستند به حق ماه مبارک رجب و حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام این بیماری را از همه انسان‌ها دور کند و توفیق بازگشت به راه راست را عطا بفرماید.

پایان پیام/.

شبکه‌های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

دیگر مطالب سرویس مراجع معظم تقلید را اینجا کلیک نموده و بخوانید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.